7 maart 2015

Denk eens wat meer aan JEZELF!

Bij deze: deze blog is geheel van en voor mij. Waar ik echt mijn verhaal kwijt kan, mijn gevoelens, mijn obstakels, mijn frustraties. Open en eerlijk, rechtuit de ziel verwoord. Het is nodig, dat ik mijn ziel eens de mogelijkheid geef zich te uiten. Of het nu wel of niet gelezen wordt door anderen is niet eens relevant. Het gaat erom dat ik een plek heb waar ik echt mezelf kan zijn met al mijn onzekerheden en imperfecties. Niemand die me hier kent, gehuld in anonimiteit kan ik vrij zijn…

Wie ik ben? Eigenlijk doet dat er niet zo toe. Een vrouw, een moeder, die weigert op te geven, hoeveel tegenslagen ook. Velen zijn er geweest en ongetwijfeld zullen er nog velen volgen. Mijn leven is een aaneenschakeling van toppen en dalen. Herkenbaar vast voor velen. Omdat ik het spuugzat ben alles maar van binnen te behappen en expressie goed voor MIJ is, ga ik het maar eens van me afschrijven.

We beginnen vandaag, zaterdag 7 maart, een goede dag om te beginnen, aangezien het beginnen goed is, ongeacht de dag. Ik ben moe, doodmoe, en liefst zou ik in bed kruipen en een winterslaap houden. Zonde, want de lente lijkt er juist aan te komen met de eerste dagen met aangename temperaturen.

Vandaag begin ik eindelijk een beetje op te knappen, zo lijkt het. De koorts is weg. De verkoudheid over haar top heen en de lucht in de longen neemt toe. Het wordt tijd, na een periode van 6 weken van griep en niet fit zijn, dat het zich gaat herstellen. Dat de energie die mijn lichaam inmiddels geheel heeft verlaten, weer terugkeert naar huis. Straks mezelf maar eens een schop onder de spreekwoordelijke kont geven en met mijn kleine meid de buitenlucht in. Even eruit, het zal me goed doen. Binnen komen de muren toch maar op me af en als ik om me heen kijk de frustraties van alles wat nog gedaan dient te worden voordat het huis zich weer de begrippen ‘netjes’ en ‘opgeruimd’ kan toe-eigenen. Maar zoals Keulen en Aken ook niet op 1 dag gebouwd zijn, is een ontstane achterstand van weken ook niet zomaar even verdwenen. Een beetje realisme kan geen kwaad.

We nemen het maar zoals het komt, of doen althans een poging daartoe.

3 thoughts on “7 maart 2015

  1. Welkom in blogland!
    Ik ben je gaan volgen hoor, leuk dat je langskwam bij mijn blog.

    Ik hoop dat dit blog jou brengt wat je graag wilt,dat het een uitlaatklep zal zijn waar je alles kwijt kan wat je wilt.

    Like

  2. Een goed idee om een blog te gaan beginnen .Gewoon lekker schrijven wat je wilt .het kan heel veel goed doen .Succes en ik heb me aangemeld
    Groetjes Elisabeth

    Like

Geef een reactie

