Morgen gaan we maar weer …

…. eens naar de huisarts. De antibioticakuur die ik van haar collega heb gekregen heeft duidelijk niet zijn werk gedaan. Of hij was niet zwaar genoeg, of het is geen bacterie maar een virus en ja daar werkt antibiotica niet tegen. Het gaat in ieder geval niet goed. Nu ik erover nadenk ben ik al sinds december bezig met verkoudheden en grieperig zijn. Het woord dat het beste bij mij past op dit moment is oververmoeid en door mijn reserves heen. Mijn longen zijn niet schoon, ik hoor van alles van binnen wat er niet hoort te zijn. Ook hoest ik af en toe sputum op wat niet eruit ziet als gezond. Het ademhalen kost meer moeite, kortom: alles is vermoeiend.

Vanmiddag mijn mentor gesproken en overlegt over het stagelopen morgen en we kwamen samen tot de conclusie dat ik niets op school te zoeken heb nu. Ik kan me amper verstaanbaar maken. De blijvende heesheid zal wel uit de luchtweginfectie komen, maar is verrekte lastig. Dat samen met de vermoeidheid, maakt het stagelopen voor mij zo goed als onmogelijk. Gelukkig is er begrip en mag ik als ik weer helemaal hersteld ben extra uren draaien op een andere dag om het allemaal wat te compenseren. Maar voor nu, zit ik gewoon met de gebakken peren.

Vanaf medio december blijvende verkoudheidsverschijnselen, die 28 januari de griep gaven met hoge koorts… en mijn stem die bijna geheel verdween en nu blijvend schor is. Daarna gammel en moe met blijvende verkoudheid door en anderhalve week een antibioticakuur gekregen en nu net weer koorts vrij, want dat kreeg ik er vorige week ook nog bij. Het wordt ondertussen chronisch… tijd voor een goed gesprek met de huisarts. Hoe gaan we dit aanpakken!?!

One thought on “Morgen gaan we maar weer …

Geef een reactie

