Bloedprikken en een thoraxfoto

Vanmorgen dus naar de huisarts. Heel mijn ziektegeschiedenis vanaf eind vorig jaar doorgenomen en ze heeft even naar mijn longen geluisterd. Die klonken schoon, op zich goed te noemen, dus de antibiotica heeft blijkbaar wel iets gedaan. Enkel de klachten zijn niet weg… blijvende heesheid, veel gehoest en toenemende benauwdheid.

De huisarts wilde eerst bloed laten prikken en een foto van de longen laten maken voor ze me weer een zwaardere antibioticakuur zou geven. Dus na de dokter gelijk door naar het ziekenhuis. Verbazing alom dat de wachttijden niets voorstelden. Ik kan me tijden herinneren van tientallen wachtende voor je als je bloed liet afnemen, nu was ik binnen 10 minuten aan de beurt. Bij radiologie was de grootste vertragende factor nog wel een nieuwe assistente die werd ingewerkt in het systeem waardoor het inboeken van de afspraak lang in beslag nam, want ook daar was ik zo aan de beurt. Het nemen van de twee foto’s was ook zo gepiept en de assistente kon me ook snel mededelen dat ze gelukt waren. Nu dus weer wachten op de uitslag. Woensdag kan ik erover bellen.

De kans dat er iets te zien is op de longfoto’s is maar klein denk ik. Ik rook niet, ook nooit gedaan ook. Of er in het bloed afwijkingen zijn, geen idee. Raden heeft ook geen enkele zin, woensdag weet ik meer. Ondertussen voel ik me goed beroerd en verga ik soms van de hoestaanvallen en de continue benauwdheid. Het advies van de dokter om rustig aan te doen neem ik ter harte. Ze noemde het niet herstellen vanwege de grote vermoeidheid en lage weerstand als grootste mogelijke oorzaak. Ik geloof dat meteen, maar koop er momenteel weinig voor. Na al maanden tobben is de rek er even goed uit. Dus ik doe wat noodzakelijk is en de rest wacht maar tot ik er fut voor heb.

Geef een reactie

