Poppendokter en bed verkocht

Vanmorgen liep kleuter trots met haar handen vol de deur uit. Pop werd goed vastgehouden, want vandaag mogen ze allemaal een knuffel of pop meenemen naar school, die dan mee kan naar de poppendokter. Momenteel is mijn dametje haar favoriete thema bezig op school: ziekenhuis 🙂 . Urenlang kan ze ermee doende zijn, alle poppen en knuffels zijn al vele malen ziek geweest en mama wordt ook goed verzorgd. Helaas ervaart ze te vaak en naar mijn idee te lang dat mama ziek is. Helaas heb ik het nu even niet voor het zeggen, al lijkt er wat verbetering op te treden.

Dus met pop en al naar school. Daarnaast de lunch-tas compleet en gaan met die banaan. Ben nu al benieuwd naar de verhalen die ik vanmiddag weer te horen krijg. Pop zal hopelijk weer helemaal beter zijn!

Met mijzelf gaat het dus heel langzaam aan vooruit. De klachten zijn nog niet weg en geregeld hevig aanwezig, maar toch voel ik me beter als gisteren. Het algehele gevoel van ziek zijn, begint te verdwijnen. Het is nu meer nog een ziek hoofd en de benauwdheid, de rest van mijn lichaam is weer een beetje mens. Lang leven de antibiotica zullen we maar denken! Mag ook wel een keertje na anderhalve maand dat er verbetering optreedt.

Mijn gedachten beginnen alweer langzaam richting, zal ik even dit, of zal ik even dat te gaan. Ook een teken dat het vooruit gaat. De energie is er nog niet echt overvloedig, maar er kunnen weer kleine taakjes worden beetgepakt.

Het wordt tijd om eens te gaan ruimen in huis. Opruimen geeft lucht, denk ik dan maar. Gisteren ben ik begonnen met het kinderbed van kleuter op marktplaats te zetten en zowaar nu al bezig de deal te sluiten. Als het goed is wordt het morgen opgehaald. Hier weer iets meer ruimte én ook nog een paar centjes rijker. Goed bezig!

Eigenlijk moet ik nog veel meer spullen op marktplaats zetten… DOEN is het antwoord. Ik weet het! Op de een of andere manier blijf ik toch nog vaak in het denkwerk hangen. Terwijl als ik nu eens wat meer zou doen, het een heleboel gepieker zou schelen van binnen. Maar soms is het zo verrekte moeilijk om te beslissen wat dan te doen. Doe is dit of doe ik dat… de eeuwige twijfelkont dus en nu ben ik niet eens een weegschaal van sterrenbeeld. Afijn, het bedje is waarschijnlijk morgen eigendom van anderen en geeft hier in huis weer wat ruimte terug. Ik ben tevreden.

6 thoughts on “Poppendokter en bed verkocht

    • Je hebt helemaal gelijk en ja ik doe rustig aan 😉 Heb vooral passieve activiteiten gedaan vandaag en net deed ik iets actiefs (4 deurramen vingertjes vrij maken) en moest ik toegeven aan mezelf dat ik het even bij de binnenkant diende te houden, en nu zit ik dus weer uit te hijgen. :S

      Like

  1. Zoals Marga al zegt ,kalm aan dan breekt het lijntje niet .Gewoon stap voor stap je energie weer opbouwen .Ik hoop dat je Dochter het fijn had op school en genoten heeft van het ziekenhuis spelen .Het komt wel goed meid ,ik denk/weet dat kinderen veel meer begrijpen dan wij beseffen .En je bent alweer een stapje vooruit toch ! Succes op marktplaats
    Groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Je hebt gelijk Elisabeth, zat net al te reageren op Marga… het lijntje is nog heel zwak… 2 dubbele deuren de ramen gedaan en ik moet gewoon eerlijk bekennen dat de buitenkant weer even moet wachten.. ik ben kapot!

      Like

  2. Alles op zijn tijd meiss en morgen gewoon een beetje tutten of zo met je Dochter .Die ramen komen een andere keer wel ,kan jou dat nou schelen ,andere dingen zijn veel belangrijker toch.Pop van Dochter weer helemaal beter ??

    Like

Geef een reactie

