Spierpijn, maar het resultaat mag er zijn!

Blijkbaar ben ik bevangen door het ‘lentegevoel’ 🙂 De uiting hiervan is zeer goed voor de beweging hahaha… ik heb een opruimwoede waar ik maar niet vanaf schijn te komen.

Om goed te kunnen opruimen heb je kastruimte nodig om in te kunnen opruimen. Dus deze dame ging gisterochtend naar de IKEA om daar twee ladekasten te halen. Wist ik veel dat de winkel pas om 10 uur open ging en dat iedereen massaal aan het 1,– euro ontbijt gaat vanaf 9 uur bij de IKEA. Blijkbaar loop ik nog wat achter bij deze duidelijk zeer bekende aanbieding van de IKEA, want de stoelen waren goed gevuld met allemaal hongerige mensen. Tja, tis natuurlijk ook niet duur. Een croissantje, een kaiserbroodje, beleg, een eitje en wat te drinken en dat allemaal voor 1 enkele euro. En voor de luxe diertjes onder ons is er voor meerprijs nog wat luxere keuze om alles mee uit te breiden. Aan de bezoekers aantallen te zien is het voor velen heel normaal eerst lekker te gaan ontbijten bij de IKEA. Ik zat daar soort van verplicht tussen. Want ik was dus veeeeeel te vroeg daar even over negenen en moest een uur uitzingen voor ik de winkel in kon om te halen wat ik wilde hebben en weer huiswaarts te gaan. Maar het smaakte lekker moet ik zeggen.

Klokslag 10 uur ging ik dus naar het afhaalmagazijn, haalde daar de twee kasten. Wat een gewicht!!!! En begaf me naar de kassa. Het op het wagentje krijgen van de pakketten was 1, maar nu moest het dus nog in mijn auto en dat viel niet mee kan ik je vertellen. Gelukkig parkeerde er naast mij een Turks gezin en de beste man zag mij ploeteren en wilde wel even een handje helpen om die loodzware pakketten in mijn turbowagentje te krijgen. Het paste erin en ik zat dan ook hijgend in de auto me af te vragen, hoe dat in hemelsnaam boven te gaan krijgen thuis.

Thuis was ik wel zo slim om een winkelwagentje op mijn plek in de parkeergarage te zetten voor vertrek dus ik kon gelijk aan de slag. Gelukkig kon ik het wagentje als een soort wig gebruiken en zaten de pakketten verrassend snel in de winkelwagen (ik woon boven winkels), dus ik kon naar mijn woning toe. Tja en toe kwam het! Hoe krijg ik die loodzware pakketten nu weer uit de kar… HELPPPP… dat heeft me echt mijn krachten gekost en ik heb zo veel als mogelijk van het hefboomprincipe gebruik gemaakt. Poe, dat koste me haast mijn rug, maar de pakketten zijn d’r uit gekomen en daarna heb ik echt een uur zitten uitrusten om bij te komen van deze krachtinspanning. Tja, je moet maar iets willen en niet bereid zijn om hulp te vragen aan anderen en het zelf willen doen.

Nadat ik mijn meisje uit school had gehaald, ben ik eraan begonnen. Om 8 uur ’s avonds was het karwei geklaard, met de nodige pauzes tussendoor en pijn in mijn handen van het schroeven. Maar het resultaat is er: er staan 2 ladekasten in mijn kamer die zijn voorzien van heel veel opbergruimte. Ra, ra, wat ik vandaag in de planning heb staan 😉 .

De spierpijn is behoorlijk te noemen en ik heb maar een tweetal molletjes genomen om de ergste pijn wat naar de achtergrond te brengen. Anders kan ik me vandaag helemaal niet bewegen zonder Auuuuu kreuntjes hahaha… Toch ben ik blij dat ik gisteren heb doorgezet en de kasten in elkaar staan. Vandaag zou ik er niet aan moeten denken om nu nog een kast te moeten monteren. Toch geeft het een geweldig gevoel dit toch maar voor elkaar te hebben gekregen, in mijn eentje, al ben ik de Turkse meneer heel dankbaar voor het beetje hulp!

Met het herstellen gaat het trouwens nog steeds de goede kant op. Ik begin wat minder te hoesten, al zijn de aanvallen nog lelijk te noemen. Ook voel ik me verder weer lekkerder in mijn velletje. Het extra rust nemen heeft me goedgedaan en ook vandaag wil ik het rustig aan doen. Voor zover mogelijk in mijn karakter als ik iets in mijn bol heb gekregen om te willen doen.  De planning ligt er om maandag weer stage te gaan lopen op school en daar vlieguren te maken. Om dat te kunnen moet ik nu toch wel een beetje zuinig met mijn energie omgaan, want het zijn lange dagen, die stagedagen. Mijn dag begint dan al een 6 uur en veelal ben ik tot in de avond bezig met studieactiviteiten op school of thuis. Ook moet ik komende week echt verder met het uitwerken van mijn schoolonderzoek. Het eerste stageblok is bijna afgerond en dan moet ik wel mijn producten opleveren dus er wordt een en ander van me gevraagd aan studieactiviteiten komende week. Na 2 weken studierust om te herstellen, ben ik ook wel weer toe om te gaan studeren merk ik. Toch wil ik eerst even nog wat opruimen in huis en de lades vullen en alles wat logischer indelen. Kortom, ik ga me niet vervelen dit weekend.

Heerlijk is het gevoel dat alles weer de goede kant op gaat! Nu niet mijn kaarten overspelen en toch proberen genoeg rust in te bouwen om verder te herstellen, want heel eerlijk: ik ben er nog niet.

10 thoughts on “Spierpijn, maar het resultaat mag er zijn!

  1. hahaha, wij checken meestal nog ’s de openingsuren voor we zo’n winkel bezoeken.
    Toevallig zijn wij gisteren ook al om 2 nieuwe opbergkasten geweest. Stevige plastic exemplaren die je zonder gereedschap in elkaar puzzelt. Errrrrrg makkelijk! En helemaal niet zwaar om dragen… Had je dat nu eerder geweten hé… 😛

    Groetjes!

    Liked by 1 persoon

  2. Je bent een echte powermeid en je doet me aan mijn Dochter denken ,ook die deed die dingen in haar eentje .Heerlijk toch het tevreden gevoel dat zpiets geeft ,behalve de spierpijn dan ,dat is wat minder leuk .Nu wel even wat rust nemen hoor ,het herstellen kost tijd .
    Groetjes Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Valt wel mee hoor Elisabeth! Ik ben een vrouw die sterk is als het moet maar soms ook maar heel onzeker en klein hoor met haar eigen gedachten over het een en ander. Alleenstaand mama zijn dwingt je tot het maken van keuzes en gedragingen… je moet wel. Ik heb de keuze bewust gemaakt om single verder te gaan en verkies dat boven ongelukkig samen blijven, maar het is niet makkelijk.. geloof me.

      Like

      • Ik weet het meiss .Ook mijn Dochter is alleen verder gegaan met haar Zoon en het was zwaar .Maar het maakt ook dat je dingen doet die je eigenlijk niet voor mogelijk had gehouden .En ook dit soort dingen deed zij in haar eentje .Nee het is zeker niet eenvoudig dat besef ik heel goed !

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

