Een leuk begin en opgeruimd

… is veelal het halve werk, zegt men toch? Nu een ruim weekje terug in blogland heb ik al een aantal ‘volgers’ en wordt de blog zowaar gevonden door lezers aan de aantal views te zien op mijn blog. Ze blijven uiteraard niet allemaal hangen en dat hoeft ook helemaal niet, maar toch leuk dat er ‘likes’ worden gegeven en ‘reacties’ op wat ik schrijf. Niet dat ik daarom schrijf, laat dat helder zijn, want het gaat mij niet om de hoeveelheid lezers: ik hoef niet vooraan de rij te lopen met een populaire blog. Toch is het gevoel fijn dat er mensen zijn die je blog willen lezen. Dat zal iedere blogger denk ik met me delen.

Vandaag hier een dagje wat rustiger aan, alhoewel rustiger aan?!? Ik heb de keuken opgeruimd en later op de dag kreeg mijn bureau eenzelfde behandeling. Nu is zowaar de woonkamer/keuken opgeruimd, op een stofzuigbeurt na (niet iets wat ik op zondag doe, tenzij noodzakelijk) en het speelgoed dat dochterlief rondom zich heen heeft verzameld. Ze heeft dezelfde genen als haar mama, dat is duidelijk. Is in staat binnen 5 minuten een wervelwind te veroorzaken en mij vertwijfelt achter te laten met de gedachte: het was hier net toch opgeruimd?!? Heerlijk is dat altijd als ze na een papa weekend weer thuis komt… binnen 5 minuten is dat altijd weer duidelijk zichtbaar. Ik zou niet anders willen.

Alhoewel? Jarenlang heb ik me heel erg afgezet tegen mijn moeder. Als kind kan ik mijn moeder niet anders herinneren dan een “Truus de mier”, ze was echt altijd aan de poets. Nu is dat in de loop der jaren met het stijgen van haar leeftijd wel minder geworden, maar nog, als ik daar op visite ben, zal ik niets kunnen vinden wat niet goed ligt of wat er niet netjes uitziet. Nou hier in huis is altijd wel wat te vinden wat niet daar hoort waar het ligt. Gek genoeg irriteert me dat steeds meer… hoe langer, hoe meer ga ik verlangen naar een opgeruimd huis. Een opgeruimd huis, een opgeruimd hoofd. Het geeft me rust als alles een beetje ligt waar het hoort en er rustig(er) uitziet. De ladekasten zitten nu dan ook gevuld en zorgen voor een rustigere kijk in de woonkamer. Het begint zowaar ‘netjes’ te worden hier, al moeten we natuurlijk dat niet overdrijven. Zoals bij mam wordt het hier nooit, want ik moet ook wel weer wat leven om me heen hebben. Dus nu is het een nieuwe balans zoeken tussen opgeruimd en leefbaar. Een nieuwe fase voor mij dus. Tips??

2 thoughts on “Een leuk begin en opgeruimd

    • Lollll is een gevangenis per definitie netjes??? (weer een andere vraag) Nee maar ik snap je helemaal. De basis is nu opgeruimd en dagelijks zal ik toch moeten blijven opruimen om het niet weer uit de hand te laten lopen 😉

      Like

Geef een reactie

