Lekker gewerkt vandaag!

Hier was het vandaag vroeg dag… en oooo wat viel me dat zwaar vanmorgen. Precies vannacht had mijn prinsesje uitgekozen om heel de nacht te gaan spoken. Ik ben de tel kwijtgeraakt van bezoekjes aan haar kamer. Kortom, niet echt een succesvolle goede slaapnacht gehad en dan val je net voor je eruit moet natuurlijk diep in slaap.

“Mammmmmmmmmmm! Ik ben Wakkerrrrrrrr!”

(grumbelsssssssss… neigingen om niet te reageren moest ik onderdrukken)

Alsof ze een interne klok heeft, weet die kleine meid precies aan te voelen hoe laat het 6.00 uur is. Op andere dagen weet ze dat mama tot 7.00 uur blijft liggen en mag ze alvast wat spelen, maar op de maandagen is mama de sigaar. We moeten dan immers eerder de deur uit. Dus ik heb haar zoet gehouden in mijn bed tot ik het aan kon mijn benen uit bed te zwaaien en het dagritueel te beginnen. De dame aan de boterham, zelf de douche in… de lunchpakketjes maken… dametje ondertussen aansporen wat door te eten… haar in de kleren helpen en de haren in model.. en dan is het ineens even over half 8 en verlaten we ons huisje. Prinses bij de voorschoolse opvang brengen en dan zelf door naar een andere school.

Gelukkig lukte het vandaag weer om stage te gaan lopen. Wat dat aangaat hebben we hier wel een rotperiode achter de rug… was mijn dametje niet ziek, dan ikzelf wel en voor beide moet ik thuisblijven (alleenstaand ouder is niet altijd makkelijk zonder co-ouderschap met de vader) en heb ik meerdere maandagen moeten afzeggen. Omdat de zwaardere antibioticakuur nu wel aanslaat, voel ik me stukken beter dan ik me in weken heb gevoeld. Dus vol enthousiasme weer naar de kleuters toe. Ja, ja, in plaats van 1 kleuter thuis op de maandagen gezellig 28 exemplaren om me heen. Zeer leerzaam kan ik je vertellen, want ‘Juf’ zijn is toch heel iets anders als mama zijn. (Maar goed ook!)

Nadat de kleuters om 14.45 uur weer naar huis gingen, nog wat opruimwerkzaamheden gedaan, even pauze gehouden en de dag en mijn les over tijd nabesproken. Uiteraard ging die niet perfect, ik heb nog veel te leren, maar daar volgen we ook de opleiding voor: het leren onderwijzen en opdoen van ervaringen en kennis. Nu moet ik natuurlijk in het eerste jaar van de HBO opleiding ook niet van mezelf verwachten dat ik perfecte lessen geef. Wat ik heel fijn vind van mijn mentor is dat ze me stimuleert en extra oefeningen geeft. Ik zit hier echt op een goede stageplek. Nu nog de gezondheid die wat meer meewerkt en het gaat helemaal perfect! Al mag ik toch hopen dat ik nu wel genoeg weken ziek ben geweest!

Om 16.00 uur even langs huis om de vergeten antibiotica in te nemen die ik al om half 3 had moeten nemen en daarna door naar de buitenschoolse opvang om dametje daar heerlijk buitenspelend aan te treffen. Die heeft ook weer een topdag gehad op school en het buiten spelen daarna, dat is haar aan te zien. Helemaal top!

Naar de winkel even snel wat te eten halen en vers brood voor morgen en dan naar huis. In tegenstelling tot de meeste maandagen eet dametje vandaag keurig (trotse mama) en beloon ik haar door samen met haar te gaan douchen en daar een heel spel van te maken. En nu, nu zit ze nog even op de tablet te spelen, schrijft mama snel deze blog en gaan we zo het bedritueel starten en dan, dan is deze dag klaar!

Ik heb ‘m best hangen deze dag, want je bent toch heel de tijd bezig en er is geen moment om even uit te rusten. Niet iemand die even zegt: ik neem het wel even van je over. Hopelijk doet mijn dametje mama vanavond/vannacht een groot plezier door in een coma te geraken en morgen om 7.00 uur wakker te worden. Dat zou nog eens heerlijk zijn! Kan ik dat ergens bestellen? Hahahaha….

Nu, warm van de douche en in een ontspannen houding op de bank, kijk ik terug op een lekkere dag!

6 thoughts on “Lekker gewerkt vandaag!

  1. ik heb bewondering voor de juffen (en meesters), met al die joelende en vaak heel actieve kinderen rond de oren. Ik zou het wellicht niet kunnen.
    Gelukkig gaat het met jullie gezondheid weer goed, mag ook wel hé… 😉

    Liked by 1 persoon

    • Nou Billy ook ik ben na een dag met zoveel kleuters moe hoor. Niet door hun aantal, maar meer om wat er allemaal komt kijken bij het Juf-zijn! Het is niet slechts orde houden, maar ook observeren waar de kinderen zich bevinden in hun ontwikkeling en proberen dat te stimuleren.

      Like

  2. Knap, alleenstaande moeder en studeren. De lessen die je geeft gaan elke week een stukje beter zul je merken. En zelfs nu nog, denk ik wel eens, pff deze les ging vandaag echt niet. Succes met je kleuters!

    Like

Geef een reactie

