Stom wellicht?!?

Soms begrijp ik bitter weinig van mezelf. Ben vast niet de enige die daar wel eens last van heeft. Ik schaar het maar onder de afdeling hormoontjes, of typisch vrouwelijke onbegrijpelijkheden. Mannen zullen denk gelijk zeggen, ja inderdaad: onbegrijpelijk!

Je bent single en niet ongelukkig omdat je single bent. Je weet dat even geen relatie het beste is voor jezelf, even rust in de tent. En toch sta je ingeschreven op een datingsite. Juist ja, hoe dubbel. Ik ben passief lid en doe er niets, maar soms reageer ik wel op iemand die goed overkomt en de moeite neemt me aan te schrijven. Dan heb je een gesprek, komt de ander leuk over en dan ineens is er die drang om weg te rennen. Je verzint een smoes en verdwijnt, duikt onder, denkt na… en besluit de andere dag eerlijk degene te zeggen dat je niet ‘klaar’ bent voor iets nieuws. En toch krijg je jezelf niet zover dat je je uitschrijft op die site. Is dat zelfkwelling of iets dergelijks?

Werkelijk soms word ik hor en dol van mezelf. Bedoel als ik echt gelukkig ben zo als single mama, waarom sta ik dan op een datingsite? En als ik dat niet ben, waarom geef ik dat dan niet toe aan mezelf en ga ik gewoon actief op zoek? En als er dan op welke wijze dan ook een contact ontstaat met een man, waarom schikt het me dan telkens af. Zodra ik ook maar het idee heb dat de ander wel iets zou willen afspreken, raakt deze dame in paniek! Hoe bedoel je onverwerkte gevoelens!

Ja, hier zit dus een beschadigde dame qua relaties, die tijd nodig heeft voor rust en zich momenteel alleen (met haar kleine prinsesje) best lekker in haar leventje voelt. Alles loopt redelijk op rolletjes. Met de kleine dame gaat het goed qua gezondheid en op school. Het huisje wordt langzaam opgeknapt en er staan klussen in de planning, dus dat zit ook goed. De financiën zijn op orde. Ik probeer de studie een succes te maken en tussendoor ook tijd voor mezelf in te plannen, wat soms een uitdaging is. Dus al met al gaat het best lekker.

Maarrrrrrrrr…. juist ja, maar… toch blijft het een onderwerp ergens achter in mijn hoofd dat ik mijn eerdere slechte ervaringen niet de reden mag laten zijn om nieuwe contacten met een leuke man te weigeren. En toch gebeurd dat tot nu toe keer op keer. Ik ben gewoonweg bang geworden opnieuw gevoelens te krijgen voor welke man dan ook. Niet handig kan ik je vertellen als je ook wel eens behoefte hebt om je verhaal van de dag met iemand te delen en gewoon eens samen te willen zijn. Maarja, wat doe ik eraan? Op dit moment weinig, het is zoals het is!

6 thoughts on “Stom wellicht?!?

  1. Oh wat een moeilijke situatie! Ik denk dat het voor jou al een hele goede stap is dat je het onder ogen ziet en er over nadenkt. Ik zelf zat op Tinder, leuk te kletsen met mannen. Leuke gesprekken waren prima, maar zodra ze vroegen om af te spreken liep ik ook weg. Ik denk dat dit bij mij ook een groot deel zat dat ik bang was om ge-catfished te worden (ken je dat? Dat die persoon niet is wie hij zegt te zijn). Maar achteraf denk ik dat een ander deel van mij er gewoon nog niet klaar voor was. Toen ik met mijn huidige vriend aan het appen was kon ik niet wachten om af te spreken. Zo zie je maar, het kan snel veranderen. Doe wat voor jou en je kindje goed voelt. Luister naar je hart en maak het jezelf niet te moeilijk. Je kan ook gewoon kletsen met een man zonder er een relatie achter te zoeken, vergeet dat niet!

    Like

  2. Lastig lijkt me dat maar niet stom.
    Ik hoop dat je er meer duidelijkheid in krijgt voor jezelf, wat je wilt of niet wilt.
    Dat je soms ook best et iemand samen zou willen zijn is heel logisch lijkt me.
    Iedereen heeft toch op z’n tijd behoefte aan aandacht, warmte

    Like

  3. het kan best dat je momenteel gelukkig bent in je eentje. Dat je geniet van de vrijheid, het alleenrecht om enkel te doen wat je zelf wil.
    Maar er is ook nog een toekomst om naar uit te kijken. Een toekomst die je misschien toch wel liever wil delen met iemand die je nauw aan het hart ligt. Waarmee je samen kan genieten van het opgroeien van je kind, en hoe dat kind uiteindelijk zelf volwassen wordt en zelf kinderen krijgt. En jullie dan weer kunnen genieten van die kleinkinderen.
    Ik spreek uit ervaring…dàt is een van de mooiste dingen die een relatie kan opleveren.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

