Onverwachts

Hoe onverwacht ging gisteravond de telefoon even na half zeven. Mam vroeg of ik naar ‘restaurant aan de snelweg’ wilde komen, daar gingen zij een hapje eten en ze vonden het een gezellig idee als ik hun vergezelde. Dat ik al gegeten had maakte niet uit, ik wilde hun verhalen van de vakantie wel aanhoren, dus even snel mezelf ‘toonbaar’ gemaakt en de auto in.

Dus gewoon heel onverwachts zat ik daar sinds tijden weer eens in een restaurant te luisteren naar hun verhalen van een zeer vermoeiende week. Ze waren met broer en zijn gezin mee geweest op wintersport en hadden best genoten, maar er waren toch wel wat kanttekeningen. Ze werden één voor één zeer kleurig uit de doeken gedaan. Mam zat op haar praatstoel en ik luisterde, ondertussen genietend van zomaar weer eens lekker in een restaurant zitten, iets wat niet vaak voorkomt in mijn leven als single mama en al helemáál niet zonder dametje erbij.

Veel gegeten heb ik niet, een kleine salade was alles wat ik nog naar binnen kreeg en wat drankjes, maar dat mocht de pret niet drukken. Nadat mam een beetje uitgepraat was over wat ze hadden beleefd, kreeg ik zelfs nog de ruimte om iets over mezelf te vertellen. Ik ben dan ook erg eerlijk geweest en heb ronduit toegegeven dat ik er behoorlijk doorheen zit en echt oververmoeid ben. Ze begrepen het. Dat is geen vanzelfsprekendheid in mijn familie, dus ik was blij met het stukje begrip.

Zwaktes van de geest worden helaas in mijn familie niet zo goed onthaalt, maar het leek er gisteravond wonderwel op dat ze begrepen waarom ik zo vermoeid ben van alles en ook hulp heb ingeschakeld. Nu heb ik het ook niet al te dramatisch gemaakt hoor, voel die behoefte ook niet meer, wetend dat het toch niet aankomt.

Al met al was het onverwacht een zeer geslaagde avond! Ik kijk er met plezier op terug! Spontane dingen zijn toch veelal het leukst, dat blijkt wel weer!

4 thoughts on “Onverwachts

Geef een reactie

