As we speak #1

Op deze blog kreeg ik de vrijblijvende uitnodiging om mee te doen aan “As we speak”, een blog die antwoord geeft op een aantal vragen. Nu ben ik helemaal niet van de opgelegde stokjes en vragenlijstjes, maar ik zat met zoveel plezier bij ‘Tales from the crib’ te lezen, dat ik dacht: leuk, ik doe mee!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lezen: Hele dagen door, is het niet online de dagelijkse blogs die ik volg lezen, dan wel vele pagina’s in studieboeken of zinnen die ik zelf moet typen en nalezen voor studieopdrachten of het schrijven van de dagelijkse blogs. En als de dag dan zijn grootste deel heeft gehad, lees ik veelal nog half de ondertitelingen op televisie mee als ik een serie kijk om bij te ontspannen.

Op de sukkel met: Helaas ben ik een beetje aan de geestelijke sukkel op het moment. Ik zit niet helemaal lekker in mijn vel, door een chronische oververmoeidheid, die wat depressieve en stressklachten in de hand werkt. Dus probeer ik zo veel als mogelijk op tijd naar bed toe te gaan en tijdig overdag mijn rust te nemen. Dit lukt steeds beter en ik merk dat het me goed doet. Heel langzaam aan gaat het weer de goede kant op. Volhouden dus en vooral niet teveel van mezelf vergen voorlopig. Wat een hele grote opgave is voor deze meid die door wil stomen met haar studie en nu daar flink de rem op heeft staan.

Eten: Een ramp is het! Een verslaving waar ik nooit of de nimmer geheel van zal genezen denk ik. Alles is ook zo lekker he, voor je het weet verdwijnt er weer iets zeer lekkers, maar niet zo verantwoord voor de lijn, naar binnen. Maar ik ben gisteren een nieuwe weg ingeslagen, de weg van de shakes, die me hopelijk gaan helpen minder toe te geven aan de vele verleidingen en uiteindelijk hopelijk zelfs wat gewichtsverlies als resultaat.

Geobsedeerd door: O jee, mijn obsessie van dit moment is toch wel mijn studie. Hoe krijg ik tijdens de hierboven genoemde noodzaak om rustig aan te doen, het voor elkaar om toch alles wat niet kan wachten en door moet gaan op studiegebied, met zo min mogelijk stress en liefst zo min mogelijk belasting, gedaan. Een uitdaging zo af en toe, want ook deze week wordt er toch weer veel van me verwacht en moet ik dat echt over alle dagen verdelen om het rustig verwerkt te krijgen. Gelukkig ga ik een uitdaging meer of minder niet uit de weg.

Genieten van: Het leven! Hoe zwaar ik het af en toe ook heb, hoe ik er ook doorheen kan zitten, als de vermoeidheid me hevig nekt en ik het gevoel heb van alles te ‘moeten‘ en er geen energie voor te hebben. Toch probeer ik elke dag te genieten! We leven maar één keer, als we pech hebben en het zou zonde zijn als we daar niet van zouden genieten. Elke dag geniet ik dus ook intens van mijn dochter die af en toe de meest leuke uitspraken heeft. Momenteel is ze in de ‘bevallingsfase’ doordat haar juf nu hoogzwanger voor de klas staat en ‘bevalt’ ze bijna dagelijks van een nep-baby. Althans bevalling: voor haar is het, de baby komt uit de buik en dan legt ze de baby in bed: want de baby zal wel moe zijn van het naar buiten komen. Ze denkt er geen seconde bij na dat het voor de mama’s van de baby ook wel eens zwaar zou kunnen zijn. Heerlijke kleuterlogica!

Mij verdiepen in: Momenteel ben ik me aan het verdiepen in de uitwerking van het praktijkonderzoek wat ik heb gedaan op mijn stageschool. Ik moet de observaties uitwerken en ze staven met de literatuur uit het literatuuronderzoek en daar dan weer conclusies uit trekken. Vervolgens moet alles netjes op papier worden gezet in een verslag en dat kost de nodige tijd. Het is leuk om te doen, maar het vergt wel flink wat concentratie en tijd. Gelukkig rond ik naar verwachting alles eind deze week af en kan ik dit weer van mijn lijstje met dingen strepen die ik moet doen voor mijn studie. Laten we het vooral positief benaderen!

Mocht je denken, deze vragen ga ik ook beantwoorden: be my guest! Ik kom graag de antwoorden bij je lezen, maar voel je vooral niet verplicht.

6 thoughts on “As we speak #1

  1. Pingback: Alwéér keelpijn en stage blok 1 afgerond. | Toppen en Dalen

Geef een reactie

