“Shake it baby!”

Nee, wees niet ongerust! Hier geen last van óver-beweeglijk gedrag ineens, daar waar in vorige blogs nog juist sprake was van het meer moeten gaan bewegen. Dat moet nog steeds!

Maar ja, deze dame is aan de shake! Een shake om af te vallen, welteverstaan! Niet dat je me nu shakend door de kamer ‘ziet’ bewegen op opzwepende muziek. Nee, dat is wat teveel van het goede. Tis al meer dan genoeg, dat ik mezelf zover heb gekregen de van de week bestelde shake + maatbeker + pillen daadwerkelijk te gaan gebruiken.

Een review schrijven na tweemaal de shake te hebben genuttigd slaat nergens op, dus ik hou het maar bij te zeggen dat het goed vult, redelijk smaakt en ik voor úren aan een stuk er niet aan moet denken ook maar iets te moeten eten. Vol is immers vol. Daarbij ben ik niet zo van de reviews, maar dat terzijde.

De avondmaaltijd dien ik te vullen met verantwoorde voeding van tezamen ongeveer 600 Kcal en het resultaat moet uiteindelijk zichtbaar gaan worden op die zeer confronterende weegschaal.

Nu zal je wellicht denken, is dit wel een goed moment om te starten met een dieet? Je zit immers niet goed in je vel? Wel daar heb ik serieus over nagedacht en ik kwam tot de conclusie dat ik zolang ik die shake tot me neem, niet in staat ben enig ander voedsel daarnaast te nuttigen, in de vorm van troost-eten wat veelal niet staat vermeld op de bekende schijf van vijf. Dus hiermee voorkom ik op zijn minst dat ik nog verder aankom deze dagen/weken en wellicht val ik zelfs wel af, wie zal het zeggen?!?

Ja, hier ook een gevalletje emo-eten als het niet zo lekker gaat. Trots ben ik er zeker niet op, maar ja als het rot gaat, stouw ik mezelf vol met ongezond troosteten. Dit wil ik doorbreken en daarom nu deze stap. Er moeten uiteindelijk vele kilo’s af, want deze dame is een zwaargewicht en wil graag richting een normaal gewicht. Minder gewicht meedragen betekent immers meer bewegingsvrijheid en meer energie: iets wat ik goed kan gebruiken!

11 thoughts on ““Shake it baby!”

  1. Succes! Ik zie ze geregeld voorbij komen de shakes, maar voor mij niet weg gelegd! Dat ze goed vullen hoor ik ook…. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik op dit moment ook niet op mijn lij hoef te letten, maar bewegen, ja dat moet ook!
    Ik vind het iig knap dat je shakes neemt! Gaat je lukken!

    Liked by 1 persoon

  2. Pingback: As we speak #1 | Toppen en Dalen

  3. mijn schoonbroer had die shakes ook al eens. En die zijn goed om in relatief korte tijd af te vallen. Maar nadien moet er toch ook een wijziging komen in het normale eetpatroon, anders krijg je die kilo’s er zo weer bij.
    Succes, Draakje!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

