Alwéér keelpijn en stage blok 1 afgerond.

Om moedeloos van te worden: alwéér keelpijn! “Zucht!” Zondag voelde ik al iets, gisterochtend was het al erg gevoelig en vannacht (nu) doet het ronduit pijn. 😦

Het erge eraan is, dat zeer waarschijnlijk mijn stem wéér heel erg eronder gaat lijden. Deze was nog niet eens goed hersteld na de laatste antibioticakuur, die me van een hardnekkige luchtweginfectie afhielp nu een week geleden.

Al met al zijn we hier doorlopend aan het kwakkelen. Sinds medio december zijn dametje en ik afwisselend grieperig of erg verkouden. Dametje hoorde ik eerder al klagen over een pijnlijke keel en jawel, ook mama heeft deze nu wéér te pakken. Echt niet tof!

Laten we hopen dat mijn stem het een beetje gaat houden, want hij is net goed genoeg om weer les te kunnen geven op mijn stageschool. De keelpijn gaan we wel weer met de nodige dropjes en honingthee te lijf, dat overleven we wel, maar mijn stem baart me echt de meeste zorgen. Ik wil niet nog meer stagedagen moeten annuleren omdat ik geen woord uit kan brengen. Gisteren was ik juist zo in de jubelstemming omdat ik mijn uren aan stage voor blok 1 erop heb zitten. Iets wat maar meer en meer vertraging opliep door, of ziekte van mijn kleuter, of door zelf in de lappenmand te zitten. De griep heeft hier in huize T & D goed om zich heen geslagen deze winter. Eigenlijk ben ik er na 3 maanden wel eens klaar mee en deze nieuwe keelpijn valt buiten de voorgenomen planning om nu minimaal een half jaar in volledige gezondheid door te brengen. Helaas, wat doe je eraan.

Afijn, niet klagen maar dragen en bidden om kracht, wist een vriend mij langere tijd geleden al te vertellen. Nu ben ik niet echt gelovig, maar een schietgebedje naar boven, met de vraag of deze nieuwe ontwikkeling weer snel over mag gaan, kan natuurlijk geen kwaad.

Genoeg geklaagd nu dus. Laten we vóóral stil staan bij het heuglijke feit dat ik blok 1 heb afgerond op mijn stageschool. Volgende week moet ik alles aan lesvoorbereidingen, het logboek en een nog in te vullen beoordelingsformulier meenemen naar school en gaan mijn mentor en ik daar na de lesdag voor zitten. Toch wel een spannend moment. Een beoordeling in de praktijk weegt immers heel zwaar als je later voor de klas wilt komen te staan als Juf. Afwachten maar!

Nu thuis nog het praktijkonderzoek afwikkelen waar ik ook in de vorige blog al wat over schreef. Dan kan na volgende week maandag de beoordeling inclusief de op te leveren opdrachten naar mijn coach worden gestuurd bij de LOI voor de uiteindelijke praktijkbeoordeling van blok 1.

Al met al een zeer tevreden gevoel over de studie. Hopelijk kan ik na het posten van deze blog nog wat uurtjes slapen. Ik ben liever geen nachtbraker, maar soms is er even een tijdje uit gaan beter als maar in bed blijven liggen draaien. Slaap allemaal lekker verder voor nu en voor straks: Goedemorgen!

10 thoughts on “Alwéér keelpijn en stage blok 1 afgerond.

Geef een reactie

