Zoekende in blogland

Ja, een andere lay-out: ik ben zoekende. 🙂 Ook naar hoeveel tijd ik per dag wil/kan spenderen aan het bloggen. Het doet me goed, het lezen op andere blogs en het schrijven van nieuwe blogs om te plaatsen. Toch gaat er erg veel tijd in zitten, tijd die ik niet elke dag evenveel heb. Dus dan maar gewoon accepteren dat het even wat minder is op sommige dagen en dat ik naar hartenlust het op andere dagen weer inhaal.

Vandaag en gisteren heel druk geweest met studeren. Ik zie het gelijk terug in de statistieken op mijn blog. Al vind ik het wel leuk een vast kringetje lezers te krijgen/hebben en ook zelf leer ik nu een aantal bloggers beter kennen door al een paar weken op hun blog mee te lezen. Je bouwt een soort van ‘band’ op!

Op de blog van Mijn Kladblog kwam ik de term ‘Lurker(s)’ tegen. Ik moest daar erg om lachen. Hier komen dus ook erg veel ‘Lurkers’ langs elke dag. (Mensen die wel lezen wat je schrijft, maar nooit een reactie of like achterlaten.) Bij deze groet ik jullie! Lees vooral lekker mee, trek je niets aan van het etiketje dat jullie blijkbaar in blogland hebben gekregen en geniet op jouw manier van het medium genaamd: internet. Nergens staat bepaald dat het verplicht is om een reactie achter te laten. Ik ben degene die zo nodig haar verhaal online wil vertellen, jij leest het slechts, of klikt het weg als het onderwerp je niet interesseert. Blijf lurken als het je bevalt of ga elders lurken als je het daar meer naar je zin hebt, het is mij allemaal om het even.

Zelf behoor ik dus beslist niet tot deze categorie lezers. Als ik ergens een blog lees, dan zal ik veelal een reactie achterlaten. Iets persoonlijks zeggen geeft mij een goed gevoel en ik krijg vaak reacties weer terug en dat is soms ook weer leuk om te ervaren. Het is een soort van sociaal bezig zijn op afstand. Voor mij werkt dat prettig. Misschien maar goed dat mijn blog geen honderden bezoekers trekt dagelijks met tig reacties, want ik zou in tijdsnood komen. Hahahahahahaha.

Wat vinden jullie van de ‘Lurkers’ in blogland? ‘Lurk’ je zelf ook wel eens? Of ben je meer het type dat reacties achterlaat?

13 thoughts on “Zoekende in blogland

  1. Een bekend gegeven Lurkers ,die benaming ken ik al zo lang .En weet je bij veel blogs ben ik er ook een geworden .Blogs waar ik wel reageerde maar de Blogsters nooit ”meer” de moeite nemen om bij mij te reageren .Dus zo ben ik dus ook een Lurker geworden .En bij elk blogje wat ik plaats schieten de statistieken flink omhoog en dat is iets wat me niet eens meer kan schelen Ach Blogland is een wereld apart zeg ik maar zo .
    Fijn weekend ,Elisabeth

    Liked by 1 persoon

    • Je hebt helemaal gelijk Elisabeth, ik begin het door te krijgen. Ook ik zie wat jij bedoeld terug hier op Toppen en Dalen. En inderdaad het is belachelijk dat het zo werkt, maar het is zo… ik begin patronen te herkennen. Leuk dat je er weer een bent. Had je al gemist 🙂

      Like

      • Het klopt dat mijn WP leeg is .Daar schrijf ik af en toe iets heel persoonlijks of mijn ergernis over dingen weg .Later verwijder ik die blogjes weer .WP is niet zo mijn ding dus ik zit sinds 2010 op Blogger ,ook daar heb ik veel persoonlijke blogjes opgeruimd de laatste paar weken .Op dit moment heb ik niet zo’n zin in bloggen .
        Fijn weekend ,Elisabeth

        Like

      • Ik vond nog iets terug in de prullenbak ,stelt weinig voor maar mijn blog is dus niet meer leeg haha .dus ff twee verschillende reacties nu

        Liked by 1 persoon

  2. Ach, het is vaak een vast groepje wat een reactie plaatst. Toen ik begon met bloggen had ik niet verwacht dat ik zoveel voldoening zou halen uit juist het contact met andere bloggers. Ook bij mij lurkers hoor. Sommigen hebben wel eens de moeite genomen mij een e-mailtje te sturen. Erg leuk. En ik hoor wel eens wat in de wandelgangen.
    Wat dat schrijven betreft, ik plaats gewoon wanneer ik zin heb. Heel onregelmatig. Dat schept ook geen verwachtingen. Ik heb er nog nooit een klacht over gekregen. Heg moet toch in eerste instantie voor jóu leuk zijn?!

    Liked by 1 persoon

    • Je hebt helemaal gelijk Beaunino! Ik begin ook echt een vaste groep blogs te volgen nu en daar plaats ik bijna altijd een reactie. Ik vind het fijn om te reageren en weet zelf ook hoe fijn het voelt als je een inhoudelijke reactie krijgt. Het gaat niet om de grote aantallen. Ik geniet van het bloggen en vindt het leuk dat de blogs gelezen worden. 🙂 En ja, lurkers zijn er… waarom ze lurken kan natuurlijk om uiteenlopende redenen zijn. Iedereen moet doen, waar hij of zij zich goed bij voelt!

      Liked by 1 persoon

  3. lurken moet kunnen!
    Ik lees alle logjes van de bloggers die ik volg, en daar kruipt inderdaad heel veel tijd in. Een dagje niet kunnen kijken in blogland betekent dan ook een serieuze achterstand.
    Ik reageer ook maar enkel als ik iets zinnigs kan schrijven op wat in het logje staat. Mensen die gewoon maar een groetje achterlaten en niet eens lezen wat ik schrijf vind ik veel erger dan lurkers!

    Liked by 1 persoon

  4. De ene keer is het alleen maar lezen de andere keer reageer ik.
    Van een vaste groep lezers krijg ik reacties.
    Dat vind ik leuk.
    Maar ook de lezérs waardeer ik zeer.
    Zoals ook ik met veel plezier soms alleen maar lees.

    Vriendelijke groet,

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

