Opluchting: goede beoordeling

Wat later dan gepland: hier de blog over hoe het gisteren is gegaan. Nouja, de titel zegt het eigenlijk allemaal al: ik heb een goede praktijkbeoordeling gekregen. 🙂 Iets waar ik natuurlijk ontzettend blij mee ben!

Gisteren was ik, toen ik eenmaal zat, totaal uitgeserveerd. Ik zat op de bank een beetje ‘beeld’ te staren naar mijn laptop maar de letters kwamen niet meer binnen. Ergens wilde ik graag mijn verhaal hier plaatsen, maar mijn vingers bleven stil op mijn toetsenbord liggen en ik kreeg het niet voor elkaar de eerste woorden te typen… ik zat vol…  Na een tijdje heb ik besloten: morgen weer een dag voor blogland en ben ik verder gaan staren naar de televisie en ook dat heb ik niet lang volgehouden. Deze dame lag heel vroeg op bed.

Wat kost dat toch een energie! Zenuwen voor een beoordeling in combinatie met een, zoals altijd, drukke stagedag. De dag verliep goed, mijn voorbereidde opdracht ging in de uitvoering best heel goed. Al blijft het best moeilijk om het niveau van de kleuters in te schatten, daar moet ik nog wat meer feeling mee krijgen. Ik had duidelijk een wat te ingewikkeld vouwwerk voor de oudste kleuters gemaakt. Het was dus een uitdaging om dat met ze gemaakt te krijgen. Maar het is, soort van, gelukt! Het vouwwerk met de jongste kleuters was duidelijk beter afgestemd op de groep. Ik kreeg het voor elkaar de groep te draaien met volledig overzicht op alles. Een heerlijk gevoel. Het was gewoon een lekkere werkdag en dan als afsluiting nog een positieve beoordeling.

Voor alle 4 de vakgebieden een voldoende! Mijn mentor geeft niet snel “Goed”, legde ze uit, dus ik was er erg tevreden mee. Liever een mentor die kritisch kijkt naar wat je doet. De begeleidende toelichtingen waren allemaal erg positief. Dus ik ging met een heerlijk gevoel naar huis en ga met veel plezier verder met stageperiode 2.

Nu moet ik alles thuis nog een keer goed doorlezen, de uitgewerkte opdrachten, het praktijkonderzoek dat ik heb gedaan en dan kan alles naar mijn coach bij de LOI, die de uiteindelijke beoordeling doet. Dat ligt voor later vandaag op de planning, nu eerst rustig verder wakker worden en wat huishoudelijke activiteiten doen, die hard nodig zijn.

Hebben jullie recent ook de zenuwen gehad voor iets? Wat hopelijk goed is afgelopen?

9 thoughts on “Opluchting: goede beoordeling

  1. Wat luk om te lezen .Gefeliciteerd met de mooie beoordeling.En logisch dat je na zoveel spanning doodmoe bent ,vandaag gewoon een beetje rustig aan doen
    Gr Elisabeth

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

