Zo simpel kan het zijn!

Zoals gezegd in mijn blog van vanmorgen, zou ik later vandaag nog terugkomen op het gesprek met therapeut. Bij deze.

Zoals altijd had ik in de wachtkamer weer spijt van mijn gewoonte om op tijd aanwezig te zijn, want dat werd beloond met extra lang wachten. Therapeuten zijn, in mijn ervaring, zelden op tijd namelijk. Deze beste man, was helaas door oponthoud bij zijn afspraak voor mij opgehouden. Kan gebeuren. Therapeut kwam dan ook een kwartier na tijd verontschuldigend binnen gehaast.

In de wachtkamer zat ik me nog op te vreten over de vertraging… ik had immers toch al zoveel zin in de sessie… maar eenmaal bij therapeut binnen en zijn verontschuldigende manier van doen… dacht ik, ach, waar maakte ik me druk om, wat is 15 minuten op een mensenleven.

Al snel zaten we weer te praten, namen we de opdracht door die ik vorige keer had gekregen. Hij begreep mijn manier van uitvoering wel. Enkel vond hij het, net als ik, jammer dat ik er nog niet toe gekomen was om ook daadwerkelijk te gaan. (Ik zou naar een sportschool gaan bellen voor een intake maar verkoos het zwembad te bellen voor informatie)

Op het waarom ik niet was gegaan gaf ik als antwoord dat mijn gezondheid me parten had gespeeld. Eerst weer een keelontsteking en daarna veel, erg veel pijn in rug en linkerzijde. Hierdoor bedacht ik me dat gaan zwemmen geen zin had, ik kon immers de armslag niet maken. Vanmorgen kwam de eye-opener: Wat als ik nu eens niet zwemmen als doel nam, maar erheen gaan en desnoods enkel bubbelen in het bubbelbad? Dat ik zelf niet tot die mogelijkheid was gekomen, verbaasde mij toe ik het hoorde. Ik moest er eigenlijk wel om lachen. Vond het zo stom van mezelf… had me zo vastgepind op het gaan zwemmen, dat ik niet overwoog dat erheen gaan en daar zijn en kijken wat kan, ook al heel goed zou zijn. Soms zie je de meest eenvoudige oplossingen niet meer als je in cirkeltjes aan het ronddraaien bent. Ik ben het levende bewijs.

Nu dus nog gaan uitvoeren….

Heb jij ook wel eens een eye-opener gekregen van iemand die je ergens op wees?

11 thoughts on “Zo simpel kan het zijn!

  1. Ja ik krijg nog wel eens zo’n Eye-opener van mijn Dochter .En die kreeg ik een uurtje geleden nog van haar en weer viel er een puzzelstukje op zijn plaats .Jij hebt je sessie er weer op zitten en ik wens je een fijne dag verder .En Artsen en therapeuten lopen nu eenmaal altijd uit ,geduld is een schone zaak zeg ik altijd maar zo haha
    Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  2. Ja!!!… zo gaat dat bij een goede therapeut. Hij/zij weet het jou te laten zeggen. Hij/zij weet dat alleen jij jouw waarheid weet.
    Jammer dat zoiets meestal niet in de spiegel lukt, zou je een hoop wachtkamertijd en dus een hoop ergernis besparen. Misschien het proberen waard?

    Liked by 1 persoon

  3. Ik denk dat iedereen wel eens een eye opener krijgt. Kan gaan om zowel kleine als grote dingen. Succes met het uitvoeren, lekker bubbelen klinkt niet verkeerd 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

