Had niet gedacht dat ….

…. bloggen me zo goed zou doen! 🙂 

Ongelooflijk! De eerste blogmaand is nog niet voorbij (7 maart begonnen) en het schrijven gaat als een trein! Zoveel om over te schrijven, in mijn rustige hectische bestaan als single-mama, die probeert naast het mama-zijn ook nog tijd te vinden om haar andere ‘petten’ geregeld te dragen. De ‘blog-pet’ is er extra bij gekomen, als onderdeel van de ‘ontspanning-pet’. Nooit had ik gedacht dat het me zo goed zou doen om mijn gedachten hier weg te schrijven.

De keuze voor een ‘anoniem’ blog is goed geweest. Ik voel me vrijer om te schrijven wat me bezighoudt. Het heeft een haast therapeutische waarde soms, om wat er in mijn hoofd omgaat, te verwoorden hier. Alle reacties van lezers worden zeer gewaardeerd, echt super bedankt daarvoor! Ook merk ik dat er soms herkenning is, wat een fijn gevoel geeft. Het is dus niet dat ik hier alleen mee rondloop op deze aardbol. Ook, als ik andere blogs lees, herken ik geregeld gedachten die anderen delen. Ja, het is echt een fijn medium.

Langere tijd geleden blogde ik ook, maar toen niet anoniem. Dat hield in dat ik niet altijd zo vrijuit besprak waar ik tegenaan liep in het leven als nu hier. Ook verbaast het me dat ik binnen korte tijd al een leuke groep volgers heb gekregen. Ik dacht dat enkel de blogs met allerlei lifestyle, fashion, reviews en andere hippe zaken, zoveel volgers kregen. Binnenkort begroet ik wellicht wel mijn negenentwintigste en dertigste volger (via wp). 🙂  Stiekem toch iets waar ik wel een beetje trots op ben *bloost*. Ik had echt niet gedacht dat zoveel mensen graag meelezen, wat er zoal in mijn leven passeert.

Met veel plezier schrijf ik verder en lees ik verder, want ook de blogs die ik volg, blijven toenemen. Soms loop ik zelfs even achter met reageren, als het leven buiten blogland even teveel aandacht van me vraagt. Toch probeer ik dagelijks echt tijd in te ruimen om hier van me af te schrijven. Daardoor kan ik daarna veelal hetgeen ik hier geschreven heb, parkeren en verder gaan met andere zaken die mijn aandacht vragen. Dus ik kan het iedereen aanraden. Klim in de spreekwoordelijke pen en vertel aan jezelf wat je beleeft en je zal merken dat het oplucht. Je bent het ‘kwijt’. Het hoeft natuurlijk niet in een blog, een schrift voor jezelf werkt even zo goed. Al kan ik je vertellen dat de reacties die je online krijgt ook weer enorm goed kunnen doen en je net even dat kleine zetje kunnen geven dat je nodig hebt, of het beetje begrip waar ieder mens soms naar snakt.

13 thoughts on “Had niet gedacht dat ….

  1. Ik heb precies dezelfde ervaring. Ik ben nu goed vijf maanden aan het bloggen, en ondertussen is het het liefste wat ik doe gewoon. De reacties kunnen ontzettend deugd doen, en het schrijven zelf is zalig; Alleen vind ik het soms jammer dat ik geen anonieme blog heb, nu kan ik idd niet over alles schrijven wat me bezighoudt…

    Liked by 1 persoon

  2. Wie schrijft die blijft is werkelijk waar 🙂 Leuk dat je het ook als prettig ervaart om je ideeën en gedachten met anderen te delen! Ik ben er zelf vorig jaar november mee begonnen en beleef er ook heel veel plezier aan. Die wisselwerking van lezen en gelezen worden is heel prettig.

    Liked by 1 persoon

  3. Fijn dat bloggen je zoveel goed doet .Ik blog al zo’n 8/9 jaar zoals eerder gezegd en het heeft me zeker in het begin zo geholpen om dingen te verwerken .Alle steun begrip en herkenning zijn dan een zege .Ik lees graag bij je juist omdat dingen herkenbaar en eerlijk geschreven zijn .Lekker blijven bloggen hoor !!
    Elisabeth

    Liked by 1 persoon

  4. ik behoor wellicht al tot de die-hards onder de bloggers, en vind er nog altijd plezier aan.
    Niet om diezelfde reden als jij wellicht, draakje. Ik vind het gewoon aangenaam dat anderen kunnen meegenieten van wat ik beleef. Terwijl jij het meer als steun ervaart.
    Dagelijks bloggen zie ik al lang niet meer zitten. Ik heb ook veel leeswerk op andere blogs, en dan lukt dat dagelijkse publiceren me niet. Hoeft ook eigenlijk helemaal niet vind ik. Want dat zijn vaak de afhakers…

    Liked by 1 persoon

    • Ik vind het ook gewoon aangenaam als ik een reactie of like krijg hoor Billy, maar ja bij sommige blogs ervaar ik het als steun… ook kom ik veel blogs van anderen tegen waar ik herkenning in vind. Hier is het nu wel dagelijks bloggen, omdat ik dat fijn vind om te doen, niet omdat het MOET… als ik dat gevoel ga krijgen, dan is dat het eerste wat stopt! Ik moet al teveel… dus bloggen is pure ontspanning.

      Like

  5. Hoi Toppie (hihi..komt zomaar in me op..). Ik herken hierin dat ik ook anoniem blog om dezelfde redenen en ook ooit eerder heb geblogd (jarenlang) maar dat ik toen absoluut niet anoniem was. Ik ben nu net sinds februari weer bezig (maar nu anoniem) en ik merk dat ik toch een klein beetje moet wennen aan dat zoveel mensen meelezen in een korte tijd. Ik weet nog dat ik bij de eerste lezer dacht: wauww!! 1 lezer!!! Cool!! (en ik zal hem daarom ook nooit meer vergeten haha). Ik wil heel persoonlijk blijven, maar ik moet mezelf soms echt even inprenten dat ik het echt voor mij wil houden en wie het niet leuk vind die zapt maar weg. Ik zal ook best wel eens heeele saaie stukjes posten (dat heb ik ook al vaker gedaan vind ik) en als je dan ineens meer en meer lezers krijgt die je ook graag wilt houden, want reacties zijn zó leuk, lief en stimulerend, dan merk ik dat ik ze eigenlijk niet meer zo graag kwijt wil. Dus moet ik nu steeds leuke blogjes plaatsen? Dat gevoel wil ik eigenlijk helemaal niet hebben. Dat is dus het dubbele..je bent vaak juist leuk omdat je zo vanuit jezelf schrijft. Maar als er veel mensen mee lezen voor je gevoel, dan ga je toch een beetje nadenken over wát je gaat schrijven en wát nou als iemand je herkent? Want dat kán gebeuren, dat heb ik al eens eerder meegemaakt. En het gekke is, dat vind ik dan best raar en eng, maar de mensen die mij al kenden vonden mij ineens stukken leuker toen ze mij ”lazen”. En ik vind dat je door bloggen jezelf veel beter kunt laten zien, men kan zien hoe je écht bent en andersom ook. Ik ben al schrijvend ontzettend mijzelf, dat is minder zichtbaar in het echte leven. Daarom hou ik zo van bloggen..ik vind vooral mijzelf terug in de teksten en vind het leuk als anderen mij kunnen leren kennen als ze willen.

    Liked by 1 persoon

    • Hoi Wooly (hihi) Je hebt helemaal gelijk hoor, ook hier binnen no-time al een vaste groep die meeleest… waarschijnlijk minder als bij jou (maakt niet uit, daar gaat het niet om) maar toch dat ik denk… leuk dat ze er zijn. Ik wil echt mezelf blijven en enkel posten waar ik behoefte aan heb op dat moment… mijn categorieën, mijn blogs en mijn onderwerpen. Als ze het niet willen lezen, dan moeten ze maar een andere blog gaan lezen en volgen… en ja dan kan het zo zijn dat je een volger verlies… en dat voelt niet fijn… het gevoel, van wat doe ik fout… maar de blijvers zijn veel waardevoller. Liever een handje (paar handjes) vol mensen die echt graag lezen wat je te vertellen hebt als mensen die enkel voor de leuke blogs gaan en daarom je weer verlaten. Hun goed recht en vooral weggaan dan.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

