Gekregen: Liebster-Award

Wat leuk!!! Van mede-blogster Marjon kreeg ik de Liebster-Award. Dankjewel!!

liebster-award

De Liebster Award is een virtueel cadeautje voor bloggers dat je krijgt van een andere blogger. Dit cadeautje houdt in dat die blogger jou graag in het zonnetje zet op zijn of haar blog omdat hij of zij je blog leuk vindt. Het doel hiervan is de persoon achter het blog wat beter te leren kennen plus dat je zo weer onder de aandacht wordt gebracht bij een nieuw publiek. Je krijgt hierbij een vragenlijstje van de blogger die jou de award gaf. Daarna mag je zelf beginnende blogs nomineren voor deze leuke award plus zelf een nieuw setje met vragen voor ze maken.

Marjon gaf me de volgende vragen om te beantwoorden:

1.Hoelang blog je al? Toppen en Dalen is nog geen maand oud, het eerste bericht is van 7 maart 2015. Inmiddels ben ik een paar weken aan de gang en wordt mijn blog steeds meer gevonden in blogland. Erg leuk om dat te ervaren!

2.Wat vind je leuk aan het bloggen? Bloggen is voor mij echt een uitlaatklep om iets te delen over mijn eigen leven. Hier zal je niet vaak reviews van producten aantreffen of andere commerciële zaken. Het zullen vooral persoonlijk getinte blogs zijn, die ik via deze anonieme blog wil delen met mijn lezers.

3.Welke blogs vind je zelf leuk om te lezen? Zelf lees ik dus ook het liefste blogs met een persoonlijke tint. De lijst met blogs die ik volg wordt nog bijna dagelijks langer.

4.Heb je naast het bloggen nog hobby’s waar je mee bezig bent?  Naast bloggen ben ik met veel met mijn HBO-studie bezig. Raar maar waar, maar ik vind studeren echt leuk om te doen en beschouw het als een halve hobby en natuurlijk ook als investering voor de toekomst. Ook gaat er veel tijd naar mijn kleine dametje, waar ik intens van geniet, elke dag weer. Als er dan nog tijd over blijft, dan is het even relaxen voor de televisie.

5.Wat is je favoriete eten? Veel dingen zijn lekker, maar de categorie ongezond hoort zeker bij de favorieten. Al kan ik ook erg genieten van de Hollandse pot of de Italiaanse keuken.

6.Heb je een favoriet vakantie land en waarom? In het verleden ben ik enkele malen naar de Caribiën geweest, waarvan twee maal naar de Dominicaanse Republiek, en daar was het werkelijk goddelijk! Echte witte zandstranden, zeer schone resorts, een heerlijk klimaat en gewoon een droombestemming om tot rust te komen. Het enige nadeel is de lange vlucht er naar toe, maar verder is het echt hemels te noemen daar.

7.Kijk je liever series of lees je liever een boek? Dan kies ik toch voor een serie omdat ik al zoveel met mijn neus in de studieboeken zit. Al heb ik in mijn leven al vele boeken verslonden. Een serie kijken is zeer relaxt.

8.Waar mogen we jouw ’s nachts voor wakker maken? Liefst nergens voor, want ik slaap al niet al te goed en als ik al slaap dan blijf ik liever slapen. Helaas mag ik er bijna elke nacht wel eens uit voor mijn kleine dame. Ze zit nogal in een hevige droomfase, vannacht was het ook meerdere malen raak.

9.Welke film raad je mij aan om te kijken? Intouchable: zonder enige aarzeling. Een Franstalige film met fantastische muziek en een verhaal dat het verdient te worden gezien.

10.Hoe ziet jouw ideale avond eruit? Na een vaak zeer drukke dag is het moment dat dametje op bed ligt zalig te noemen. Er strijkt dan een heerlijke rust neer, mits ze gelijk gaat slapen. Het dan even niets meer ‘moeten’ en enkel maar ‘mogen zijn‘ vind ik een heerlijk gevoel waar ik van kan genieten.

11.Heb je een bepaalde wens die je graag wil waar maken? Ja, meerdere eigenlijk, als ik het bij eentje moet houden, wordt het haast onmogelijk kiezen. Uiteraard wens ik dat mijn dametje opgroeit tot een geweldige volwassen vrouw. Verder wil ik graag over een aantal jaren een HBO diploma in mijn handen hebben en liefst daarna aan het werk in het basisonderwijs. Ook wil ik graag mezelf blijven ontwikkelen en leren van mijn fouten en genieten van de dingen die goed gaan. Je leeft met een beetje pech maar één keer en daar probeer ik uit te halen wat erin zit, met liefst een positieve kijk naar alles wat op mijn pad terecht komt. Dat laatste heb ik moeten leren en gaat me steeds beter af. Het blijven leren in je leven vind ik dan ook een groot goed. Het helpen van andere mensen met het overwinnen van hun hobbels vind ik dan ook zeer waardevol.

Na deze vragen is het nu mijn beurt om mensen te nomineren, maar omdat ik nog maar zo kort blog zou ik even niet direct weten wie ik moet kiezen uit de lijst van fantastische blogs die ik inmiddels voorbij heb zien komen in mijn zoektocht. Ook heb ik de Liebster-Award al meerdere malen voorbij zien komen, dus de kans is groot dat degene die ik kies de betreffende Award al in zijn of haar prijzenkast heeft staan prijken. Ik heb daarom besloten op dit moment niet te nomineren, maar dit op een later moment te doen, als ik wat langer in blogland rond huppel en dan tegen een nieuwe blogger/blogster aanloop waarvan ik denk: ja deze moeten jullie eens gaan bezoeken. Vele blogs die ik nu volg bestaan namelijk al langere tijd en vallen om die reden af voor deze Award.

Marjon: nogmaals bedankt voor deze warme nominatie, ik waardeer het enorm!

5 thoughts on “Gekregen: Liebster-Award

  1. Ontzettend leuk om je antwoorden te lezen. De film intouchable heb ik inderdaad ook gezien. Eerst dacht ik nog, hmm, maar bij het kijken zeker de moeite waard! Je wensen zijn mooi!

    Geliked door 1 persoon

  2. weer wat bijgeleerd, draakje!
    De film ken ik niet, maar da’s ook niet verwonderlijk, ik kijk amper films… 🙂
    En ongezond eten is vaak het lekkerst! Zolang je er maar niet teveel een gewoonte van maakt… 😉

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie